#diversityEUnited: Проєкти наших уасниць щодо прав меншин в Україні

Дискримінація внутрішньо переміщених осіб, право на освіту для ромських дітей та проблема еміграції – виклики для молодих представників та представниць різних груп, меншин є різноманітними. Тому ми ще більше раді, що учасниці нашої серії семінарів «diversityEUnited» бачать свої рішення цих нагальних проблем.

Після нашої серії семінарів в проєктів diversityEUnited, під час яких молоді люди з Німеччини, України та Грузії разом дізналися про права меншин та потенціал участі молоді, усі учасники та учасниці мали можливість розробити власний проєкт. Вони мали визначити існуючу проблему в своєму оточенні та розробити рішення для неї. П’ять кращих проєктних пропозицій отримали підтримку в реалізації та фінансування. Сьогодні ми представляємо вам три з цих проєктів, які реалізовані в Україні.

  1. Права внутрішньо переміщених осіб в Ірпіні

«Як студентка юридичного факультету та внутрішньо переміщена особа з Луганської області, я виступаю за права і свободи внутрішньо переміщених осіб в Україні».

Так Софія Демʼяненко з Ірпіня (Київська область) розповідає про свою особисту мотивацію щодо розробки та реалізації власного проєкту. Внаслідок збройного конфлікту на сході України та анексії Криму в 2014 році більше 1,5 мільйона людей стали «внутрішньо переміщеними особами» – їм довелося залишити свої домівки та переселитися в інші частини України. Вісім років потому ВПО та їх приймаючі громади (наприклад, місто Ірпінь поблизу Києва) все ще стикаються з багатьма проблемами у своєму повсякденному житті. 

Проект Софії «Твоє право» сприяє покращенню прав і свобод ВПО в Ірпіні. З метою побудови ефективної та довірливої співпраці між місцевою владою та представниками ВПО команда проекту організувала круглий стіл. На заході були обговорені проблем та шукались спільні рішення. Важливо чути та бути почутим кожному та кожній. 

  1. Досліджуйте власне місто за допомогою Telegram бота 

«Я переселенка, живу в Кривому Розі (Дніпропетровська область) і люблю це, вже своє місто. На жаль, більшість мешканців міста не знають, і багато хто планує переїхати  – я хочу це змінити!»

Атмосфера міста залежить від його мешканців – але що, якщо більшість мешканців насправді не ототожнюють себе з містом і майже ніколи не баать його за межами власного околиці? Кривий Ріг – одне з міст України, куди переселилися внутрішньо переміщені особи через збройний конфлікт на сході України та анексію Криму. Ні ВПО, ні місцева молодь не відчувають особливого зв’язку з містом, його історією та культурою.

Але серед цих переселенців є Дарина Тріфонова, яка розробила проект “Гра в місто”. Ця гра допомагає новачкам та молодим криворіжанам пізнати своє місто. Команда проєкту створила Telegram бота, який запрошує користувачів пізнавати різні частини міста в інтерактивній формі – через головоломки та виклики. Проєкт розвиває допитливість, розкриває цікаві, але маловідомі історії Кривого Рогу, сприяє зв’язку мешканців та гостей міста. 

  1. Освіта для ромських дітей

«Багато дітей ромів в Україні не отримують належної освіти й залишаються безробітними, без достатніх ресурсів для життя та розвитку. Нам потрібно вирішити цю проблему для наших дітей!»

У Золотоноші (Черкаська область) проживає близько 1500 ромів, одна з них – наша учасниця Неля Кокуль. На жаль, деякі ромські діти не відвідують школу – іноді навіть початкову, а інші кидають її через декілька років чи не мають достатньо ресурсів для навчання. На це є кілька причин: багато батьків самі не отримали хорошої освіти і не можуть підтримати своїх дітей у навчанні. Крім того, виникають фінансові проблеми: багато хто не може дозволити собі шкільні матеріали чи найняти репетиторів для додаткових занять. Багато ромських дітей також розмовляють лише ромською мовою, тому їм складно вчитись українською. В той же час, шкільні класи часто переповнені і вчителі не можуть приділити достатньо часу та уваги кожній дитині, в тому числі на адаптацію дітей з ромської спільноти. Усе це сприяє утворенню замкненого кола неосвіченості, безробіття та бідності.

Щоб розірвати це коло, Неля розробила свою ініціативу під назвою “Час знань”. Вона використовує тристоронній підхід: базові заняття для дітей задля розвитку творчості, самостійності, мови. У той же час вона зв’язується з вчителями, щоб привернути увагу до проблем ромських дітей. Крім того, Неля провела зустрічі з батьками, щоб поговорити з ними про важливість освіти і, зокрема, початкової школи. Завдяки такому підходу всі групи (діти, вчителі, батьки) залучені до початку цієї ініціативи з підвищення освітнього рівня ромських дітей.

Ми пишаємося всіма проєктними командами, які розробили та реалізували свої ідеї за дуже короткий час. За фінансову підтримку ми хочемо подякувати Фонду «Пам’ять, відповідальність та майбутнє» (EVZ), Міністерству закордонних справ Німеччини, а також друзям з Фонду Генріха Бьолля. Проект #diversityEUunited тривав з 01.08.2021 по 31.12.2021 і був організований спільно з нашими партнерськими організаціями Polis180 (Німеччина) та «Міст дружби Картлосі» (Грузія).

#MEETUPforPartnership #YOUTHforPartnership